Vítáme Vás na webových stránkách Základní školy a Střední školy Březejc, Sviny 13

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SPECIÁLNÍ A PRAKTICKÁ ŠKOLA BŘEZEJC, SVINY 13

Výlet do Sloupsko - šošůvských jeskyní (29. - 30. 5. 2018)

7.6.2018

Už od podzimu vybíráme vhodnou lokalitu pro náš dvoudenní výlet. Nakonec padá volba po kratší pauze na Moravský kras. A po pauze trochu větší (8 let) pro ubytování v turistické ubytovně Blansko - Obůrka. Z jeskyní si tentokrát vybíráme Sloupsko - šošůvské.

Dopravu volíme hromadnou, která v čase „jarních výluk" vypadá trochu adrenalinově. Díky výlukám rozvíjíme své kombinační schopnosti a máme v záloze i náhradní varianty. Ale: opět máme štěstí. Žádná velká zpoždění se nekonají, vše stíháme ve verzi původního plánu, dokonce někdo v Blansku na nádraží i nanuka nebo kávu.

I počasí je jako vymalované.

Nikomu se ani v jednom ze tří dopravních prostředků, kterých cestou tam využijeme, nepodaří zapomenout spacák ani nic jiného, a tak v pořádku dorážíme do cíle našeho ubytování. Zde nás kromě pana Hlaváče čeká i jím připravený výborný oběd. Po něm se vydáváme už do cíle turistického - naší vybrané jeskyně.

Všem to úžasně šlape, a tak se ještě před pobytem v jeskyni stihneme zchladit zmrzlinou. V jeskyni si pobydeme asi hodinu a za tu dobu absolvujeme spoustu schodů, uvidíme krásnou krápníkovou výzdobu, kosti medvědí i jiné a taky jeskynní tmu, která nás přiměje držet se pohromadě - jsme ten den poslední výprava a opozdilci by museli přečkat až do rána... Na závěr ještě zhlédneme zdařilou filmovou animaci o pravěkých lidech.

Při zpáteční cestě se ještě nakoukneme do minizoo u výletní hospůdky a ze spodu na rozhlednu ve Veselici.

A pak už na ubytovnu na výborné pomazánky k večeři. Po ní někteří v sobě „najdou" ještě dost energie k návštěvě sousední hospůdky...

Po návratu už jen umýt, zalézt do spacáků a do rána spát jako Budulínci. Ráno se budíme překvapivě svěží (únava na nás dolehne až druhý den ve škole), bohatě posnídáme a jdeme balit.

A pak cesta domů... Dopravu máme natrénovanou, vše krásně stíháme a v pořádku se vracíme na Březejc, kde na nás čekají paní kuchařky s obědem. Najdou se tací, kteří jim provokativně ukazují fotky snídaňového švédského stolu...

fotky z výletu ve fotogalerii ...

O škole | Aktuality | Akce a projekty | Dokumenty | Metody | Fotogalerie | Kontakt | Odkazy