Mgr. Kateřina Blažková

speciální pedagog - logoped, surdoped

Absolventka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, obor Speciální pedagogika (logopedie, surdopedie)

Další odborná příprava:
Diagnostika školní připravenosti
Kazuistický seminář - Myofunkční terapie
Úvod do práce s žáky v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
Účast na 17. ročníku logopedické konference u příležitosti Mezinárodního dne porozumění koktavosti

WEBINÁŘ: Jak správné přistupovat k dítěti s koktavostí

Diagnostika školní připravenosti, varianta pro školské poradenská zařízení

WEBINÁŘ: Jak správné přistupovat k dítěti s vývojovou dysfázií

WEBINÁŘ: Mutismus, aneb když dítě nemluví

WEBINÁŘ: Podpora komunikace u neverbálních dětí

Proškolení odborníků SPC pro potřeby uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky u žáků se SVP (zdravotní postižení)

WEBINÁŘ: Dětský autismus a těžká vývojová dysfázie


Nabídka služeb speciálně pedagogické - logopedické péče:

  • orientační logopedické vyšetření a depistáž poruch komunikace
  • individuální speciálně pedagogická diagnostika u žáků s narušenou komunikační schopností a u žáků se sluchovým postižením pro účely stanovení podpůrných opatření a v případě potřeby i zpracování návrhů na vzdělávání žáka ve třídě zřízené pro žáky s vadami řeči/pro žáky se sluchovým postižením a potřebou využívání náhradních komunikačních systémů
  • individuální logopedická diagnostika
  • stanovování podpůrných opatření pro účely vzdělávání žáků
  • stanovování logopedických intervenčních postupů a programů pro účely rozvoje komunikačních dovedností
  • provádění logopedických intervenčních postupů, zejména stimulačních, edukačních a reedukačních
  • podpora senzomotorického, kognitivního a sociálního rozvoje k vytváření primárních školních dovedností a k prevenci vzniku specifických poruch učení
  • provádění kontrolních speciálně pedagogických a logopedických vyšetření
  • metodické vedení pedagogických pracovníků škol při zajišťování podmínek ve vzdělávání s narušenou komunikační schopností
  • metodické vedení pedagogických pracovníků při zajišťování školních programů primární logopedické prevence
  • poskytování logopedické péče žákům s narušenou komunikační schopností vzdělávaným v inkluzivních podmínkách, kterým centrum stanovilo podpůrná opatření, včetně žáků, kteří nevyžadují úpravy vzdělávacího programu
  • metodická podpora zákonným zástupcům žáků s vadou řeči
  • zpracování a vedení záznamů o individuální logopedické péči
  • tvorba didaktických a metodických materiálů pro rozvoj komunikace, tvorba pracovních listů
  • spolupráce s dalšími poradenskými zařízeními a jinými odborníky
  • zprostředkování kontaktů na další odborná pracoviště (PPP, SVP, odborní lékaři apod.)
  • doporučení/zapůjčování metodických materiálů, odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek
    zpracování zpráv a odborných doporučení
  • vedení dokumentace centra