Bc. Věra Uhrová

speciální pedagog

Absolventka bakalářského studijního programu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, obor Speciální pedagogika a Výtvarná výchova pro ZŠ

Studentka 5. ročníku magisterského studijního programu Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, obor Speciální pedagogika – poradenství (logopedie, surdopedie, etopedie)


Další odborná příprava: 

  • Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina 
  • Základy canisterapie – 1. díl 
  • Příprava canisterapeutického psa – 2. díl 
  • Základy koučovacích technik 
  • Rekvalifikační kurz masér pro sportovní a rekondiční masáže s působností mimo oblast zdravotnictví 
  • Kurz první pomoci – Červený kříž

Nabídka služeb speciálně pedagogické péče - logopedické: 

  • depistáž poruch komunikace u dětí a žáků 
  • individuální speciálně-pedagogická diagnostika pod supervizí u žáků s narušenou komunikační schopností pro účely stanovení podpůrných opatření a v případě potřeby i zpracování návrhů na vzdělávání žáka ve třídě zřízené pro žáky s vadami řeči a potřebou využívání náhradních komunikačních systémů 
  • individuální logopedická diagnostika pod supervizí 
  • stanovování podpůrných opatření pro účely vzdělávání žáků 
  • stanovování logopedických intervenčních postupů a programů pro účely rozvoje komunikačních dovedností 
  • provádění logopedických intervenčních postupů pod supervizí, zejména stimulačních, edukačních a reedukačních 
  • podpora senzomotorického, kognitivního a sociálního rozvoje k vytváření primárních školních dovedností a k prevenci vzniku specifických poruch učení 
  • provádění kontrolních speciálně-pedagogických vyšetření pod supervizí 
  • metodické vedení pedagogických pracovníků škol při zajišťování podmínek ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností 
  • metodické vedení pedagogických pracovníků při zajišťování školních programů primární logopedické prevence 
  • poskytování logopedické péče žákům s narušenou komunikační schopností vzdělávaným v inkluzivních podmínkách, kterým centrum stanovilo podpůrná opatření, včetně žáků, kteří nevyžadují úpravy vzdělávacího programu 
  • metodická podpora zákonným zástupcům žáků s vadami řeči 
  • zpracování a vedení záznamů o individuální logopedické péči 
  • tvorba didaktických a metodických materiálů pro rozvoj komunikace, tvorba pracovních listů 
  • spolupráce s dalšími poradenskými zařízeními a jinými odborníky 
  • zprostředkování kontaktů na další odborná pracoviště (PPP, SVP, odborní lékaři apod.) 
  • doporučení a zapůjčování metodických materiálů, odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek 
  • zpracování odborných zpráv a doporučení pod supervizí 
  • kompletní vedení dokumentace centra